Vår Blogg

Nyheter och tips inom SEO, SEM och digital marknadsföring

Sökoptimera för rätt sökord

Säg att du har en nystartad E-handel där du säljer golfutrustning, vilka sökningar ska du då synas på? ”Golf”, ”golfklubbor”, ”järnklubbor” eller ”järnklubbor dam” är alla sökningar relaterade till golfutrustning. De är dock stor skillnad på konkurrensen och sökbeteendet för dessa. Vi får ofta samtal från personer som startat upp en e-handel och ska börja…

Läs mer
one-page hemsida

SEO för One-page hemsidor

Det byggs hemsidor som aldrig förr och det finns många varianter på hur designen på den nya webbplatsen kan se ut. Färger och stil får ofta väldigt stort fokus och många tänker inte på att sidans uppbyggnad och struktur har en stor påverkan på deras SEO och synlighet på Google. Du bör därför tänka igen…

Läs mer

Sökmotoroptimering VS Google Ads

  Oavsett om man använder sig av SEO, Google Ads eller båda, så är Google vad vi brukar säga ”Jag vill ha marknadsföring”. Vad vi menar med det är att via Google så syns man för personer som precis har bekräftat ett behov genom en sökning, vilket gör det mycket lättare att synas för en…

Läs mer

WebDivisions Kundportal

Vi på Webdivision tycker att uppföljning är en extremt viktig komponent inom den digitala marknadsföringen. Vi är samtidigt medvetna om att det är långt ifrån alla företagare där ute som är bekväma med digital statistik och med Google analytics som verktyg. De flesta företagare vill på ett enkelt sätt kunna följa upp ett marknadsföringsarbete men…

Läs mer